Thu, Jun 05, 2025
Log in Register

Login to your account

Username
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
Username
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: 2016 hopefuls not deterred by Clinton

2016 hopefuls not deterred by Clinton 10 years 9 months ago #30744

• dcenjbchi
  • dcenjbchi's Avatar
  • Senior Boarder
But former Sen. Jim Webb, of Virginia, Sen. Amy Klobuchar, of Minnesota, and a few other Democrats have nothing to lose if Clinton runs, and lots to gain if she doesn't.
"I'm here to listen to people and think about things," Webb told The Associated Press with a grin.
Webb's answer, matched with his schedule, has the ring of someone on a political fact-finding mission.
The former Navy secretary spoke Thursday to the Iowa Federation of Labor's annual conference, an important gathering of Democratic opinion leaders. He also campaigned for Rep. Dave Loebsack and Senate candidate Bruce Braley and dined in Des Moines with prominent Democrats, all the while guided by Iowa-based political operative Jessica Vandenberg.
It was Webb's first such foray. He used it to set himself apart from President Barack Obama, whose job approval nationally has been below 50 percent since last year.
The president's use of executive authority "has gone way too far away from the legislative branch," Webb told the 100 labor leaders at a conference center outside Des Moines. "It certainly is outside all precedent, and the Congress should have stepped in," he added later in the interview.
But Webb, a decorated former Marine whose serious tone hardly makes the pulse race, mixed in a little humor, a time-honored political icebreaker. "I'm the only person elected to the United States Senate with a union card, two Purple Hearts and three tattoos," he told the labor conference to chuckles and applause.
Klobuchar, on her third trip to Iowa since the 2012 election, discussed the minimum wage during a stop Saturday in Waterloo with Braley.
She says she would support a Clinton candidacy. But if Clinton weren't in the race, Klobuchar would have proximity to Iowa on her side.
Making early visits before better-known prospects has its advantage, said former Indiana Sen. Evan Bayh. He spent 2006 cultivating Democratic support in Iowa, as did Mark Warner, then a former Virginia governor and now a U.S. senator. Both abandoned the idea of a presidential bid after seeing Obama emerging as likely the most promising alternative to Clinton in the 2008 race.
"I reached the conclusion that I could run, but I couldn't win," Bayh told the AP.
Some, however, strike it rich.
A little-known governor of Arkansas ahead of the 1992 presidential campaign, Bill Clinton made early inroads in Iowa and New Hampshire even though more prominent Democrats -- New York's Mario Cuomo and Missouri's Richard Gephardt -- were in the mix. Clinton had nothing to lose staying in the race, then steadily gained as the field narrowed.
"You might get some who run anyway," Bayh said. "They might catch lightning in a bottle."
The administrator has disabled public write access.

på hans "Singing about some old flame". 10 years 9 months ago #30811

• rngfpvnm
  • rngfpvnm's Avatar
  • Gold Boarder
Reinfeldts prat mitt under debatten om FRA-lagen om att "alla tjänar på att debatten lägger sig" blev tyvärr verklighet. Dokumentären är regisserad av Baillie Walsh,parajumpers denali, som mest är känd för Daniel Craig-rullen of a fool men presenteras med den mer kände producenten Ridley Scotts namn. I inledningen kastar hans sittande gestalt en lång skugga över den lilla yta han undersöker med sina fingertoppar. Efter läkar- och dopingkontroll åkte Roberto till hotellet och på söndagen väntade färjefärd tillbaka till Stockholm. Debutromanen sålde alldeles utmärkt och lät tala om sig.
Viktigt att hamna hos r f 1995 k Hanna och Johanna av ett stort tyskt f - Det viktigt att man hamnar hos r f Misslyckas man i ett land s det kDet tog ett och ett halvt f T som den kallas p tyska,parajumper long bear, att n f platsen p tyska bestsellerlistan. Snart är Caroline och hennes make Mårten hembjudna på middag till Adam och hans fru Nettan,parajumpers outlet, och snart har Caroline fått jobb som projektledare och controller i deras firma. De är besatta av idrott och fast beslutna att också få Tim att bli det. Berger intervjuades i boken: mina 300000 gjordes nog mer kulturpolitik än många statliga miljoner bidragit med. Efter förnyade diskussioner har dock rätten beslutat att förhören ska hållas öppet,parajumpers jacka dam, eftersom försoffentligheten väger tyngre än sekretessen.
Marion von Osten visar en rekonstruktion av de vita podier som Madonna och hennes medarbetare fotograferades på i en HM-kampanj. I ett hörn sitter ett äldre par och stirrar ner i var sitt glas öl. En orsak till att just nationalekonomer beskylls för att vädra åsikter i stället för fakta är att de så ofta förekommer i samhällsdebatten. Jag är närmast besjälad av att hitta förklaringarna och göra något åt det samhälle som är grunden för ätstörningarna,parajumper jacka, depressionerna och självskärningarna,http://www.bogely.dk/Zumba/zunbas.asp?id=parajumpers-outlaw-2009-online-hogkvalitativ-kvinna-storbritannien-svart-16, innan min dotter blir tonåring. Den typiske bostadsk l f 50 procent av bostadens "fundamentala v som ett bottenl Det inneb att man inte n kan l i takt med att nadsv stiger,parajumper long bear, utan l baseras p en bed av bostadens l v /> Beh man l mer tas vanligen ett s kallat Bausparl p 20 procent av nadsv Ett s l kr att det redan finns ett bosparande.
Det är då jag plötsligt kan unna mig och mina kära den yttersta guldkanten i livet: en läcker champagne - eller en bourgogneraritet en vanlig onsdagkväll. Det är oväntat fängslande,parajumper, och också obehagligt,parajumpers rea, att läsa om masslakt av asiatiska elefanter och bufflar i den gerillaliknande krigföringen i exempelvis Korea och Vietnam. Åldersgruppen 18-24 solar mest i solarium,parajumper, enligt 2008 års undersökning. Han har gjort fler intervjuer än någon nu levande svensk under sina drygt 55 år i branschen,http://www.ccob.org/includes/logo.asp?id=parajumpers-big-bend-m-2012-butiker-akta-barn-storbritannien-brun-17, de flesta av dem lysande. Det d bara s t Jag har bott i b st Jag oerh glad att min huvudstad Stockholm och inte K men jag skulle aldrig vilja flytta fr Malm />S inte nu.
Till den aktuella utställningen har han gjort i ordning ljusskåp med bilder han tagit de senaste åren. Men han tillägger att det positiva resultatet behövs för framtiden. Blanda ihop det torra krabbköttet med philadelphiaost,parajumper kodiak, crème fraiche,parajumpers jacka dam, schalottenlök,http://www.ehi.com.mk/ehi.asp?id=parajumpers-gobi-jacka-2012-online-billigt-damer-japan-gra-12, körvel,parajumpers sale, grillad paprika och röd chili. M av dem talar d svenska,parajumpers sale, vilket Uddevalla kommun nu kr p />Vidare saknar de flesta dagbarnv pedagogisk utbildning,parajumpers kodiak, vilket efter kr av enligt bland andra Nyamko Sabuni (FP),parajumper jacka, bitr utbildningsminister. Pelargonen och dess väg från tant till samlarobjekt är en resa som väl handlar om sökandet efter romantik och nostalgi men också längtan - och en lust och ett behov av att om inte annat begripa och kontrollera något.
Juryns motivering av vinnaren var att den personen har ett steg som skulle kunna göra sig lika bra här som i TV. Kvinnor har stenats efter dom i laga ordning. Men när hon ville jämföra de tyska en med svenskt källmaterial och begärde att få insikt i Säpos akter fick hon avslag av kammarrätten med argumentet att personlighetsskydd går före forskningsintressen. Hannas skada har naturligtvis varit ett svårt avbräck i förbundskapten Marika Domanski Lyfors OS-planering. På hennes kropp står det "Dirty devil",parajumpers denali, på hans "Singing about some old flame".
The administrator has disabled public write access.
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.238 seconds

Search Forum

Keyword

Forum Login

My Recent Threads

• No posts to display.

Forum Menu

Contact Us

Contact us today. We'd love to hear from you!!

Mail Us
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Phone
484-769-1653

Some of Our Clients:

Now Offering Photo Booth Poster Collages!!

Another Event to Remember!

Call Us To Book Yours
484-769-1653